המלצות וטיפים לעיצוב אתרים שמתאים לעסק שלך

האם הגולשים באתר שלך יכולים לזהות תוך מספר שניות מה העסק שלך מציע? האם הם יכולים לנווט בקלות בין דפי האתר? האם מספר הגולשים באתר מייצג היטב את כמות הרכישות של המוצר או השירות שאתה מציע דרך האתר? אם לא ענית בחיוב לכל השאלות הללו, יכול להיות שהגיע הזמן לשדרג את העיצוב של אתר העסק שלך.

חשיבות עיצוב האתר

אתר נחשב לאיכותי כאשר הוא שם בראש ובראשונה את החווית המשתמש בסדר העדיפויות. האתר חייב לשרת את הגולשים תוך הקפדה על עיצוב של פונקציות ושילוב תוכן רלוונטי. פעמים רבות, וכן האתר יכול להיות ברמה מאוד גבוהה אך בגלל האופן שבו עוצב, הוא לא משרת היטב את העסק. פעמים בעיצוב, קושי בניווט או פריסה לא נכונה של הנתונים יכולים להביא למספרים נמוכים של מבקרים באתר. אז איך אפשר לשפר את עיצוב האתר כך שיתאים לעסק?

בניית תוכנית פעולה

אם הגעתם למסקנה שהאתר שלכם זקוק לשדרוג, ראשית עליכם לבנות תוכנית פעולה שחייבת להתחיל במיפוי פעולת הגולשים באתר – מהרגע שבו הם נכנסים לאתר ושעד הופכים להיות לקוחות. יש לבדוק את דפי האתר והתכנים שאליהם נחשפים הגולשים ובאילו הצעות מחיר הם מתמקדים. מידע זה יסייע בקידום ושיפור המכירות באתר. אפשר אפילו לעשות סקר בין הלקוחות – לבדוק האם התמונות באתר סייעו להם? האם צבעים מסוימים היו יותר נעימים עבורם בעת הגלישה?  תשובות אלו יוכלו לסייע לשפר את עיצוב האתר.

צמצום הסחות הדעת

אין ספק ששילוב פונקציות של אנימציות וסרטונים יכול להעשיר את האתר, אך מומלץ שלא להעמיס על הגולשים חשיפה ליותר מדי אלמנטים שכאלה. ריבוי תמונות, סרטונים או אנימציות יכול דווקא לבלבל את הגולשים ולהסיח את דעתם מהתוכן שמנסים להציג ולשווק.  קהל הגולשים צריך רק מספר שניות בכל דף על מנת לקלוט את המידע ואם הם צריכים לחלק את תשומת הלב שלהם בין יותר מדי אלמנטים, זה יפספס את המטרה. בחירה בגופן המוצלח ושילוב הצבעים הנכונים יעבירו את המסר הנכון.

הוספה של ביקורת לקוחות

רוב הגולשים באתרים המציעים רכישות אונליין ייגשו לחלק שבו יוכלו לקבל חוות דעת מגולשים שרכשו בעבר את המוצר או השירות. במרבית מן המקרים, הגולשים מראש יתעניינו יותר במוצרים אשר קיבלו בין 4-5 כוכבים שכן זה יעורר בהם תחושת אמון במוצר. ישנן מספר דרכים לעצב את החלק של ביקורות הגולשים – הדרך הטובה ביותר שהוכחה כיעילה היא יצירת קטעי וידאו קצרים שבהם הלקוחות ימליצו על המוצר או השירות שהעסק שלכם מציע. כיוון שזה לא תמיד ישים, גם האפשרות של ביקורת והמלצות בצורת טקסט תהיה יעילה כל עוד היא משולבת ומעוצבת באופן שייבנה אמון אצל הגולשים.

שימוש נכון בתמונות

ההמלצה היא להשתמש בתמונות מקוריות אך במידה וזה לא אפשרי, ניתן להשתמש בתמונות מקטלוגים שונים. יש להקפיד על בחירה נכונה בתמונות שישולבו בתוך האתר. בעת הבחירה בתמונות כדאי לשים לב שהן מציגות סיטואציה כמה שיותר מציאותית ולא תמונות שנראות מאוד מבוימות. תמונה שבה רואים אנשים לבושים בבגדים יום יומיים ויושבים במשרד ליד השולחן ומדברים תהיה הרבה יותר אמינה מאשר תמונה של איש עסקים בחליפה ועניבה, יושב ליד שולחן ומחייך אל המצלמה.

יצירת ניווט קל וזמין למשתמש

אתר יכול להיות מעוצב באופן הכי מקצועי אך במידה ולא ניתן לנווט בו בקלות, הוא לא יועיל לעסק. הניווט הוא הדרך של הגולשים לצפות בתוכן האתר ולהבין טוב יותר את המוצרים או השירות שלעסק יש להציע. אם גולשי האתר לא מצליחם למצוא בקלות את המידע שהם מחפשים, ייקח להם ממש מעט זמן לצאת מהאתר ולא לחזור אליו שנית.  שימוש בטקסט לא ברור או שיטות עיצוב לא נכונות, ייגרמו לניווט להיות מורכב ולא מובן. יש ליצור ניווט שיכלול תוכן ברור ויעיל ועיצוב שיתאים גם לאנשים שגולשים מהמחשב או מהטלפון הנייד.

כמות הטקסט בדף

מעצבי אתרים בעבר נהגו לדחוס כמות טקסט לתוך דף אתר יחיד כיוון שההנחה הייתה שהגולש רואה מה שמוצג לו בדף הראשון ולא יגלול להמשך הדף. בעת בחירת כמות הטקסט בכל דף, כדאי לכלול 3 – 5 מקטעים של טקסט כשדרך כל אחד מהם ניתן להגיע לאזורים חשובים באתר. מקטעים אלה צריכים לכלול הצעות מחיר, סרטונים, סקירה של השירותים או המוצר, מידע אודות העסק, המלצות וביקורת של גולשים וכמובן כל תוכן שרלוונטי לעסק.

אופטימיזציה לנייד

עם התפתחות הטכנולוגיה, גם תחום עיצוב האתרים מתפתח ובתור בעל עסק שמעוניין לשמור ולהגדיל את החשיפה ללקוחות, נדרש לבצע אופטימיזציה למכשירים ניידים. רוב הגולשים באתרים, עושים זאת מהמכשירים הניידים שלהם ובמידה ולא הצליחו לגלוש בקלות באתר, לא יהססו לעבור לאתר של מתחרה. לא מדובר רק בעיצוב חזותי של האתר אלא גם אם בנוחות גישה שיש לגולשים.

הצגת מחירים באתר

גלישה באתר למטרת מציאת מוצר או שירות תמיד תכלול גם את הרצון בלדעת את העלות. אתרים רבים מציגים את כל המידע האפשרי אודות המוצר ואף מציעים חוות דעת של משתמשים קודמים אך כשזה מגיע למחיר, קיים קושי במציאת והבנת העלות של השירות או המוצר. חווית הגלישה והרכישה הופכת להיות מאוד מתסכלת עבור הגולשים ותמיד עולות תהיות – האם המוצר מאוד יקר ולכן המחיר לא מוצג באתר? האם בעל העסק מנסה להסתיר משהו? במצבים כאלה, רוב הגולשים ייצאו מהאתר וינסו לחפש אלטרנטיביות באתרים של מתחרים. דף התמחור הוא מאוד קריטי ויאפשר לגולשים לסיים את עבודת המחקר שלהם במלואה. עיצוב הצגת התמחור והשירות בצורה נכונה, ייצרו אמינות אצל הגולשים ויימנעו מהם את הצורך לגשת ולבדוק את המתחרה.

Global-SEO
Global-SEO